General

    As our mission focus on providing high quality education aimed at nurturing the development of the "whole child" concept, while emphasising a solid foundation in the basic subject areas. Broadly based on the National Curriculum of England, these subjects are introduced mainly through topics on a cross curricular basis. For effective teaching and learning, a wide variety of teaching styles are used. To facilitate this, children are taught as a whole class, individually or in groups. Depending on the type of work to be covered these groups are linked by ability, personality or other criteria.

    Curriculum Aims

    • To offer a broad, balanced, challenging curriculum that, as well as fulfilling the National Curriculum, develops confidence, aesthetic awareness, sense of fair-play, sound moral values and self-esteem.

    • To provide first hand experiences that encourage the pupil to question, investigate and seek solutions.

    • To develop a home/school partnership as a basis for successful education in which the parents share responsibilities with the school and play a major part as co-educators of their child.

    • To develop the child's confidence, self-knowledge, skills and attitudes towards learning which will enable him/her to grow towards being a caring, responsible member of the wider community.

    • To enhance our pupils' awareness and appreciation of cultures, including their own.

    The intellectually challenging academic dual-curriculum ensures that our cultural considerations are integral to all that is taught in all subject areas. Students will be educated to the highest standards in a warm, friendly, secure and conservative environment. The environmental conditions to learning are further achieved by the school's healthy and balanced emphasis on discipline and fostering respect by all, for all.

    تتمثل مهمــة مدرستنا في توفير نوعية ممتازة من التعليم تهدف إلى تطوير مفهوم "الطفل المتكامل" والتركيز على الأساس
    المتين في الجوانب الجوهرية الرئيسية .
    وبالاعتماد بشكل موسع على المنهاج الوطني في إنجلترا ، يتم تقديم هذه المواد بشكل رئيسي من خلال مواضيع دراسيــة
    تجمع في طيها جميع المفاهيم المراد توصيلها إلى الطلبة. ولتحقيق النتائج الفعالة في عملية التدريس والتعلم يتم استخدام
    العديد من الأساليب التدريسية المتنوعة. ولتسهيل ذلك، يتم تعليم الطلاب كفصل دراسي متكامل أو كمجموعات أو كأفراد.
    وحسب نوع العمل أو المهمة التعليميــة يتم اختيار المجموعات وفقا ً لقدرات الطلاب وشخصياتهم وتماثل المجموعة والمعايير
    التعليمية الأخرى
    أهداف المنهاج

    • تقديم منهاج واسع ومتوازن ومحفز يحقق أهداف المنهاج الوطني البريطاني وفي نفس الوقت يدعم ثقة الطلاب
      بأنفسهم ووعيهم الإبداعي والإحساس بضرورة العمل المتقن، كما يعزز القيم الأخلاقية السليمــة ويعطي لكل فرد
      أهميته .

    • تقديم الخبرة الضروريــة التي تشجع الطالب على الاستفسار والتحقيق والبحث عن الحلول .

    • تطوير المشاركة بين البيت والمدرسة كأساس لتحقيق التعليم الناجح بحيث يشارك أولياء الأمور في المسؤوليـــة مع
      المدرســة ويلعبون دوراً رئيسياً كشركاء في التعليم .

    • تنميــة ثقة الطالب بنفســه ومعارفه الذاتيــة ومهاراته ومواقفه نحو التعليم ليصبح عضوا نافعا في المجتمع، يتحمل
      المسؤوليــة ويهتم بقضايا أهله ومحيطه الاجتماعي .

    • تعزيز وعي طلابنا باختلاف الثقافات والثروات الحضاريــة، بما في ذلك ثقافتهم وحضارتهم .

    يؤكد المنهاج الأكاديمي الذي تنتهجه مدرستنا أن الاعتبارات الثقافية هي جزءٌ أساسي ٌ يتم تدريسه في جميع المجالات.
    وسيتعلم الطالب طبقا لأعلى المستويات التعليمية في بيئـــة تعليميـــة آمنــة ومحافظــــة تعزز الظروف التي تدعم التعليم من
    خلال التركيز الصحيح والمتوازن على النظام والاحترام بين الجميع .

    <September 2014>
    MonTueWedThuFriSatSun
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930
     

     
     
       

    © 2011 almahaacademy.com.qa
    Home  News  Career  Contact Us